"Mooie quote over waarom je dit werk doet"
Over mij
Je ‘over mij’-pagina is jouw persoonlijke verhaal.
Deze pagina wordt – na de homepage – meestal het vaakst gelezen.
Het is super saaai om alleen maar te benoemen welke opleidingen je allemaal hebt gedaan en heel zakelijk te vertellen welke technieken je allemaal toepast tijdens je werk. Dit is info die je concullega's misschien interessant vinden om te lezen, maar je ideale klant niet (en je schrijft deze pagina voor je ideale klant).
Op de bovenste grote foto to hier bovenaan een pakkende zin. In salestaal wordt dit ook wel ‘de moord’ genoemd. Dit is een grote gebeurtenis of een turning point in je leven. Bijvoorbeeld: "In januari 2019 gebeurde er iets waardoor ik er in één klap achterkwam wat mijn missie is."
Je wilt dat je ideale klant denkt: “Wat is er gebeurd?!”. Zo nodig je ze uit om verder te lezen in dit blokje.
In dit blokje neem je ideale klant dus verder/uitgebreider mee in de belangrijkste gebeurtenissen die gezorgd hebben dat jij erachter kwam wat je missie is.
"Als iemand echt van de natuur houdt, vindt men overal schoonheid."
"Quote uit onderstaand verhaal"
In dit blok ga je verder met het vertellen van je verhaal. Deel het op in ongeveer even lange alinea’s, met passende headers.
Wees niet bang om hierin de absolute lows te delen (zorgt voor verbinding!), maar schets ook vooral de hights (hoe succesvol ben je nu?!).
Je ideale klant zal door dit contrast extra met je connecten.
Dit zou je nog meer weten als je me goed kent:
-
Wat leuke gekke feitjes / grappige weetjes over jou, waardoor mensen zich meer verbonden met je voelen.
-
Denk aan iets geks wat jij altijd graag eet of drinkt
-
Een ochtend / avondroutine die je al jarenlang uitvoert
-
Je lievelingsfilm of band/muzikant
-
Je guilty pleasure
-
Iets unieks
-
enz. enz.
Nadat je ideale klant je hele verhaal heeft gelezen, voelt hij of zij vaak een diepe connectie met je.
Doordat jij openlijk over jezelf hebt verteld, heb je de ander (onbewust) uitgenodigd om ook zijn of haar verhaal te delen.
Via die connectie kunnen ze een dienst bij je afnemen. Mensen kopen tegenwoordig vooral relaties.
Sluit daarom af door de brug te maken naar de ander. Je kunt iets zeggen als: "En nu is het jouw beurt. Wat is jouw verhaal? Wat triggerde je om de mijne tot hier te lezen? Waar herken je jezelf in?
Deel het in het formulier hieronder. Ik reageer op werkdagen binnen 24 uur.”